14 Aralık 2014 Pazar

Çaktırmadan Kendini İzleten Dizi: Yeşil Deniz

Dizi bölümümü Türk dizisiyle açmam güzel oldu :) Aslında uzun zamandır televizyondan oldukça uzağım. Sadece televizyona değil Türk dizilerine de oldukça uzağım. Bunun nedeni dizilerimizi küçümsemem, yabancı özentiliği falan değil. Dizilere sadece vakit geçirme, eğlenme amaçlı bakmamamdan kaynaklanıyor. Dizi-filmlerin dil öğrenmeye ciddi katkılarının olduğunu düşünüyorum. Yabancı dizi izlediğimde dizinin bölümü saçma bile olsa kendimi "neyse bir iki kelime, bir iki kalıp öğrendim" diye teselli ediyorum.  Benimkisi "Eğlenirken öğrenme" durumu :D Tabi bu Türk dizilerini izleyenlere farklı gözle baktığım anlamına gelmiyor. Görüldüğü gibi çok da uzak duramıyorum :) Söz konusu Trt dizisiyse.

Yeşil Deniz dizisine tesadüfen denk geldim. Daha sonrasındaysa kendimi dizinin takipçisi olarak buldum :)



Trt diziyi şu şekilde özetliyor

Bu tarz yapım ülkemizde ilk değil. Birçok ege dizisi çekildi. Fakat nedense bu dizi bana daha sıcak daha içten geldi. Şiveler oyuncularda sırıtmıyor. Nostaljik unsurlar gözümüzün içine sokulmuyor. Kendiliğinden keşfetmemiz bekleniyor. Çekim yapılan mekanları izlemeye doyamıyor insan.

Uzun uzun karakter analizi yapmayacağım. Dizi akışına kapılıp izlenebilecek dizilerden. Dizinin akışına kapılıp izleyebiliyorsanız sizlik dizi demektir. Yoksa sayfalarca yazı okusanız bile bir fayda etmez gari :D
 Yinede karakterleri tanıttığım uzunca bir yazı hazırlamayı düşünüyorum ;)

Gıcık olduğum bir karakter yok. En uyuz tipler bile sevdiriyor kendini. Sedef'in babası çok paragöz, sevenleri ayıran bir modda olmasına rağmen Sedef'in hırçınlaştığı sahnelerdeki tepkilerine kopuyorum :D
Gerçi İsmail'in amcasına gıcık oluyorum ama çaktırmayın :)

Tanıtım yazısı gibi olmadı farkındayım. Dediğim gibi ilerleyen zamanlarda daha uzunca bir yazı yazarım. Tek diyebileceğim "Diziyi izleyiverin gari" :D

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder