5 Şubat 2015 Perşembe

En İyi Kpop MR Removed Performansları

Öncelikle bilmeyenler için kısaca MR Removed nedir? açıklamak istiyorum. Uzun adı music recording removed. Canlı performanslarda müziği ve arka fondaki vokal sesler çıkarılarak sanatçıların yeteneklerini ölçmek için kullanılır.

Music Bank vs yayınlarının ses kalitesi iyi olmadığından genellikle sanatçılar kendi seslerinin üzerine şarkı söylüyorlar. Yoo Hee Yeol's Sketchbook  programının ses sistemi oldukça iyi. Bu yüzden genellikle bu programa katılan şarkıcılar/gruplar full canlı söylüyor. YHY Sketchbook'undaki performanslara mr removed yapılınca "O sayılmaz oranın ses sistemi iyi diyenler çıkıyor." E zaten bir şarkıcının sesinin iyi ya da kötü olması normal koşullarda anlaşılan bir durum değil midir? Bu bozuk cihazla analiz yapıp en iyi çıkan sonucun en doğru sonuç olarak almaya benzer :) Sonuçta ses siteminin iyi olması kötü bir sesi iyi çıkaracak anlamına gelmiyor. Yanlışsam düzeltin :D
Hem zaten yazımın amacı güzel bir "ses ziyafeti" çektirmek. Yoksa kim iyi kim kötü analizi değil :) Ben olumsukluklardan fellik fellik kaçan biriyim :D
Kısacası seçtiğim performansları genelde YHY Sketchbook'tan seçtim.

Herhangi bir sıralama yapılmamıştır;)

Beast'le başlamak istiyorum. Beast, canlı performanslarına bayıldığım gruplardan biri:)
On Rainy Day performası bir harika <3
=> BEAST - On Rainy Days (MR Removed)
=> Yoo Hee Yeol's Sketchbook (Jul 27, 2013)




 Fakat burada dans etmiyorlar. Ben danslı bir performans isterim diyebilirsiniz. Hay hay sizleri Shadow ile baş başa bırakıyorum.

#BEAST - Shadow (MR Removed)
#Yoo Hee Yeol's Sketchbook (Jul 27, 2013)


Sıra geldi kızlarıma :) 9 unun da sesini net bir şekilde duyabilirsiniz. Çok hoş bir performans müziksiz bile dinletir kendini. Sanki evimize misafir gelmişler de arkadaşlar arasında söylüyorlarmış hissi uyandırdı ^^
Not : 1.17-1.26 arasında TaeTiSeo'ya dikkat edin çok tatlılar :)
Sone damarım kabardı yine :D
#Girls' Generation - Goodbye (MR Removed)
#Yoo Hee Yeol's Sketchbook (Mar 15, 2014)


Mr Mr Bana Bak! Bakalım koreografili şarkıda nasılmış. Evet nakaratlarda ana vokaller ağırlıklı kabul ediyorum ama olacak o kadar :)

#Girls' Generation - Mr Mr (MR Removed)
#Yoo Hee Yeol's Sketchbook (Mar 15, 2014)


Geldik Şupoomenlerime <3 Mamacita dan önce Evanesce şarkısını dinlemenizi öneririm çünkü beni şok eden şarkılardan biri. Daha doğrusu beni şok eden Heechul'ün performansı :D
İlk kez Heechul'ün yüksek notaya çıktığını işitiyorum. Performansı izlerken çok kullanmadığım bir tabirle "ohaaa" dedim :D :D İzledikten sonra orijinalini de izlemenizi tavsiye ederim. Çok güzel bir şarkı. Remake albümdeki KRY şarkısı olan ing i saymazsak bu albümdeki favori şarkım :)

# [MR Removed] 141026 Super Junior (슈퍼주니어) - Evanesce (백일몽) MR제거
# 2014.10.26 SBS Inkigayo

Heyy mamacita nega ayayayaya ^^ Mr Removed olarak Evanesce ye göre Mamacitayı daha beğendim.
Ah Kyuhyun ne süper sesin var senin öyle maşallah :)

# [MR Removed] Super Junior (슈퍼주니어) - MAMACITA (아야야) MR제거
# 2014.9.04 MNET M!Countdown



Geldik şirin mi şirin kardeşlerime :) Lee Hi ve Akdong Musician'de Suhyun oluşan Hi Suhyun grubu bildiğiniz gibi yeni çıkış yaptı. Bobby bu çıkış parçalarında onlara eşlik etti. Kızlarımızın yaşları küçük ama sesleri yaşlarına göre 10 numara ;)

# HI SUHYUN - I'm Different (MR Removed)
# Inkigayo debut stage (Nov 16, 2014)


Geldik Kpop'un atası olan guruba. İkiye bölünmeleriyle kalbimizi de iki parçaya ayıran grup :(( Neyse hatırlayıp üzülmeyelim.
Bu performansın Mr Removed olduğuna inanamıyorum. Çünkü süper ötesi. Şarkıyı çok fazla dinlemeseydin playback olduğunu düşünebilirdim. Performansı izleyince bana hak vereceksiniz ;)

TVXQ(DBSK)- Catch Me [MR Removed]


Benim için Miss A Snsd'nin kardeş grubu :) Çünkü grup üyeleri özellikle Min Soshinin kankası resmen. Fei 'de aynı şekilde. Hatta geçen gün Hyeyeon Fei'nin doğum gününden fotoğraf paylaştı.
Miss A 'de sevdiğim gruplardan ^^ Özellikle MuBank İstanbulda yakından görünce daha da bir fanları olup çıktım :) Sadece bana birazcık fazla sexy kaçıyorlar.
Performansa gelecek olursak beğendim ;)

# miss A - Bad Girl, Good Girl (MR Removed)
# Yoo Hee Yeol's Sketchbook (Dec 28, 2012)



SHINee is back, SHINee is back~ demeyi çok isterdim ama henüz dönüş yapmadılar.
SHINee canlı performans konusunda oldukça iyi. Kpop dinleyip SHINe'yi tanımayan yoktur ama şu cümleyi kurmazsam çatlarım: Birbirinden yetenekli 5 kişiden oluşan oluşan grup :)Gerçekten öyle.

Sm'de gruptan üye ayrılma laneti var (malesef) :(  Fakat aman ne olur SHINee'den kimse eksilmesin :(((
Sherlock dansı zor olan bir parça olmasına rağmen Daebak!! denilecek bir performans iyi seyirler^^



TaeTiSeo'mmmm. TaeTiSeo'yu Snsd'den ayrı eklemem doğru olmadı. Fakat ayrı eklememin nedeni art arda ekleyip Snsd'ye torpil geçmemek :D
TaeTiSeo canlı performans konusunda, herşeye maydanoz olan netizencik taneciklerinden onay almış bir grup kıkıkıkı
Ah birde ben canlı dinleseydim ne güzel olurdu^^
Şöyle Holler Holler diye bağırırdım :D

TaeTiSeo - Holler (MR Removed)
# Yoo Hee Yeol's Sketchbook (Oct 4, 2014)



Boyfriend ~ Çıkış parçaları dilime dolanmıştı ama o şarkıyla bu seviyeye gelmeleri süper. Hep o tarzda devam edecekler zannetmiştim. Öyle olmamasına sevindim. Gerçekten güzel bir canlı performans ;)

# Boyfriend - WITCH (MR Removed)
# Music Bank comeback stage (Oct 10, 2014)


Heyyyyy yeee oh my my come on  :D O bir efsane, o bir "Üsküdara gider iken kraliçesi " ^^
Ailee ses konusunda bambaşka bir noktada. Aslında onun çoğu canlı performansında insan sesine o kadar kaptırıp gidiyor ki otomatik mr removed olmuş oluyor :)
Bana kalsa tüm şarkılarını eklerim ama şimdilik U&I ile idare edelim

# Ailee - U&I (MR Removed)
# Yoo Hee Yeol's Sketchbook (Jul 20, 2013)



Sıradaki gruba sormak istiyorum What's Your Name? Irimi moyeyoo :D
4minute grubu da kendine has bir tarzı olup, kendini dinleten gruplardan. Grubun aktivitelerini takip etmesem de şarkılarını takip ederim.

# 4MINUTE - What's Your Name? (MR Removed)
# Yoo Hee Yeol's Sketchbook (Dec 28, 2012)



Hem çok iyi dans edip hem de çok iyi şarkı söyleyen bayan solo sanatçı söyleyin dersem muhtemelen çoğu kpopsever BoA der. Çünkü o Still No.1 :)


Only One 'ı da eklemezsem içime sinmez :)



Yine çok dinlediğim ama 1 üyesi hariç görsel olarak takip etmediğim gruplardan biri A pink. EunJoonun videolarına bakarım ama A Pink'i arattığım pek olmadı.
Şirin bir grup. Sınavlardan, projelerden yorulduğum zamanlarda beni neşelendiren şarkıları olan gruplardan biri. Şimdi "Sılpo hacima no no no no honjaga anya no no no" diyerek rapor yazan bir mühendis düşünün :) Ya da neyse düşünmeyin :D



Kapanışa geldikkk :)) Aslında daha çok vardır konu daha fazla uzamasın diye bitiriyorum. Başka performansları youtube da PDK MR Removed Official Channel 2 kanalından takip edebilirsiniz. Ben genelde bu kanaldaki videoları kullandım.

Bu da konunun Bonusu olsun :D Soshi'nin çıkış parçası olan Into The New World

5 yorum:

  1. Kesinlikle Winner missing you girmeliydi listeye :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Winner ı yeni yeni keşfediyorum. Biraz geç kaldım ama Winner çıkış yaptığı sıralar takip edemedim de :D Dinleyince ekleyeyim :D

      Sil
    2. Kesinlikle yalın sesleri hepsinin müthiş :D Ne yalan söyleyeyim genelde yalın ses dinlemeyi ya da akustik severim ve onlar çok iyiler ^^

      Sil
  2. Bu arada söylemeden geçemeyeceğim SHINee yavrucuklarım ölmüşş...Allah'ım o kadar güçlü performansta seslerini kontrol etmeleri...Birde Key'in tek başına eski bir şarkıyı söylediği YHY Sketchbook öneririm..Müthişti! ^^ ~~

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dinledim dediğin gibi süperdiii. Hatta kendimi çevirirken buldum:)) Ekleyecegim sonra.Teşekkurler^^

      Sil